Κάθε χρόνο 8 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού καταλήγουν στις θάλασσες και τους ωκεανούς. Από την ανάκτηση αυτού του υλικού, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες, γεννιέται το Social Plastic , ένα έργο που δίνει ζωή σε μια ανακυκλώσιμη, φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία που έχει και κοινωνική αξία.
Το Social Plastic είναι ένα έργο που γεννήθηκε από την Plastic Bank, έναν αμερικανικό οργανισμό που ασχολείται με την ανάκτηση πλαστικού από το περιβάλλον, τη μετατροπή του σε πρώτη ύλη και την επανεισαγωγή του στην αγορά. Είμαστε συνεργάτες της Plastic Bank και υποστηρίζουμε την επωνυμία Social Plastic που χρησιμοποιείται διεθνώς. Ειδικότερα στην Ιταλία χρησιμοποιείται από διάφορους κλάδους (απορρυπαντικά και καλλυντικά) και εισάγουμε τις συσκευασίες που είναι κατάλληλες για τρόφιμα για φρούτα και λαχανικά .
Πολλές εταιρείες στο εξωτερικό τις έχουν υιοθετήσει όπως για παράδειγμα, Garden Frutta, Op Primo Sole, Bruno, Bragantini, Agrypack, Spreafico, Le Motte, Zaini, Fogliati, La Fortuna, Nuova Tropeano, F.lli Galati, Merlino Orto και Di Palma .
Στο λιανικό εμπόριο η Aldi επαναστατεί μέσω αυτών. Ειδικότερα η Aldi έχει επικεντρωθεί σε μια στοχευμένη εισαγωγή με αφίσες, φυλλάδια για να εξηγήσει το έργο, λογότυπα στα σημεία πώλησης, ραδιοφωνικές ανακοινώσεις μέσα στο κατάστημα. Η μεταφορά του μηνύματος στον κόσμο είναι ιδιαίτερα σημαντική κι ο στόχος είναι αυτός.
Κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί για ποιο λόγο να επιλέξει τις συγκεκριμένες συσκευασίες κι όχι κάποια άλλη από κομποστοποίηση ή χαρτόνι. Ένας από τους λόγους είναι διότι για ορισμένα προϊόντα, το πλαστικό έχει μια σειρά από αναντικατάστατα τεχνικά προνόμια: ορατότητα, αντοχή στην υγρασία και το νερό. Έχει επίσης χαμηλότερη αύξηση κόστους : περίπου 30-40% έναντι 50-60% για το χαρτί. Σε αυτή την περίπτωση, η βιώσιμη επιλογή, η οποία απομακρύνει τη ρύπανση, ανταποκρίνεται στη ζήτηση του σημερινού καταναλωτή.
Το Social Plastic προκύπτει από περιοχές έκτακτης ανάγκης, όπου η πλαστική ρύπανση είναι μη διαχειρίσιμη και όπου υπάρχει επίσης μια κοινωνική έκτακτη ανάγκη, δίνοντας εργασία σε άτομα που αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες. Είναι επομένως μια βιωσιμότητα 360 μοιρών: όχι μόνο περιβαλλοντική αλλά και κοινωνική και οικονομική . Έτσι κι εμείς στην Pan Pack δίνουμε αξία στη συσκευασία και στο πολύτιμο έργο που γίνεται πίσω από αυτές.